Over mij


Introductie 

Het persoonlijke krukje

Hallo, mijn naam is Rabia Kilinc en ik ben 24 jaar oud. Ik ben opgegroeid in een liefdevol gezin met één broertje en twee zusjes. Hoewel ik nu niet meer thuis woon, draag ik de lessen die ik daar geleerd heb altijd met me mee. Sinds kort ben ik ook getrouwd en woon ik samen met mijn man. We ontdekken samen steeds meer nieuwe plekken op de wereld. Ik vind het leuk om nieuwe uitdagingen aan te gaan. 

Naast het reizen is het onderwijs mijn grote passie. Ik zie het onderwijs als een reuzenrad met oneindig veel gondels. Elk gondel is weer een andere uitdaging. Zo heb ik mij vorig schooljaar vooral gefocust op het vak Economie en Ondernemen. Dit schooljaar (2023-2024) ben ik in verschillende gondels gegaan en heb ik mij hier verder in verdiept.   

Persoonlijke kernkwadrant


Karakter eigenschappen

Rechtvaardig

Door rechtvaardig te zijn zorg ik ervoor dat elke leerling gelijke kansen krijgt. Volgens recente gegevens van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS, 2024) blijft kansongelijkheid niet alleen een aanhoudend probleem, maar is er ook sprake van een toename. Door rechtvaardig te zijn creëer ik vertrouwen en veiligheid.

Bij de vragenlijst van kwaliteitscholen heb ik bij criteria 'Deze leerkracht behandelt mij met respect' een 9.7 gescoord. De benchmark zit op 8.3.  Zie bijlage 1: Vragenlijst mevr. R. Kilinc voor de andere uitslagen.

Geduldig

Geduld is essentieel in het onderwijs. Ik begrijp dat leerlingen verschillende behoeftes hebben en dat probleemgedrag bijna altijd wel ergens vandaan komt. Bij de vragenlijst van de kwaliteitscholen heb ik bij de criteria 'Deze leerkracht is geduldig' een 9.0 gescoord. De benchmark is een 7.0 (zie bijlage 1: Vragenlijst mevr. R. Kilinc).

Consequentheid

Consequent zijn zorgt voor een goed klassenmanagement. Wanneer ik iets heb gezegd, maak ik het ook echt waar. Door consequent te zijn in de klas zorg ik voor discipline, maar ook voor een orde. Wanneer ik consequent handel zorg ik ook voor rust in mijn eigen hoofd. Bij de vraag 'Deze leerkracht heeft duidelijke regels' heb ik een 9.0 gescoord. 

Flexibel

Flexibiliteit is belangrijk in het onderwijs. Zoals in de introductie vermeld, is geen een dag hetzelfde in het onderwijs. Ik kan mijzelf aanpassen aan onverwachte situaties of speciale behoeftes van de leerlingen. Dit is terug te zien aan de criteria 'Deze leerkracht houdt rekening met wat ik wel en niet kan'. Hierbij geven de leerlingen mij een 9.0, terwijl de benchmark 7.1 is.